Kuva 1. Kopioi yksi polygoni ja sijoita se silmän alapuolelle.
Aktivoi Polygon-tila ja valitse jokin suun polygoneista. Laita Shift-näppäin pohjaan ja kopioi polygoni silmän alapuolelle kuvan 1 mukaisesti. Kopioidessa kysytään, että tuleeko uudesta polygonista erillinen objekti vai osa samaa Editable Poly objektia. Valitse oletusvaihtoehto (clone to element). Näin uudesta polygonista tulee osaa samaa objektia, jota olet tähän asti työstänyt.
Kuva 2. Kahden polygonin väliin jää aukko. Aukko voidaan poistaa käyttämällä Target Weld -toimintoa Editable Polyssa.
Luo 9 uutta polygonia edgejä kopioimalla ja sijoita ne suunnilleen kuvan 2 mukaisesti.
Tällä hetkellä silmän alapuolella on pieni aukko kahden polygonin välissä. Poista aukko käyttämällä Editable Polyn Target Weld -toimintoa edge-tilassa:
Kuva 3. Kopioi uusia polygoneja silmän ympärille.
Aktivoi Editable Polyn border-tila. Border-tilassa voit valita kerran klikkaamalla kaikki elementtiä kiertävät edget.
Klikkaa jotakin ulommaista edgeä valitaksesi silmän kaikki uloimmat edget (border). Luo uusia polygoneja skaalaamalla shift-näppäin pohjassa ja sijoita ne kuvan 3 mukaisesti.
Nyt silmän kuoppa on valmis. Myöhemmin saatat olla kiinnostunut siitä, miten luodaan silmät 3DS MAXissa. Jos olet kiinnostunut aiheesta, niin suosittelen lukemaan seuraavat tutoriaalit:
Kuva 4. Luo uusia polygoneja edgejä kopioimalla.
Luo uusia polygoneja edgejä kopioimalla kuvan 4 mukaisesti. Aloita silmäkulmasta ja muista tarkistaa jokaisen polygonin sijainti sekä Front- että Right-näkymästä. Käytä Editable Polyn Target Weld -toimintoa jos on tarpeen.
Kuva 5. Luo uusia polygoneja Create-toimintoa käyttäen.
Luo neljä uutta polygonia Editable Polyn Create-toiminnnon avulla kuvan 5 mukaisesti. Nelisivuisen polygonin luominen Create-toiminnon avulla:
Sivu 4: Nenän mallinnus 3DS MAXissa