Kuva 1. Editable Polyn Cut-toiminto on kätevä tapa luoda uusia polygoneja.
Jaa kaksi ylempää polygonia kolmeen osaan Editable Polyn Cut-toiminnon avulla kuvan 1 mukaisesti. Cut-toiminnon käyttäminen:
Cut-toimintojen jälkeen sijoita polygonit kuvan 1 mukaisesti.
Kuva 2. Luo uusia polygoneja käyttämällä Editable Polyn Create-toimintoa ja kopioimalla edgejä.
Täytä nenässä oleva reikä luomalla 9 uutta polygonia kuvan 2 mukaisesti. Luo uusia polygoneja kopioimalla Edgejä ja käyttämällä Editable Polyn Create-toimintoa. Käytä tarvittaessa Target Weld -toimintoa vertex-pisteiden yhdistämiseen.
Kuva 3. Luo kaksi uutta polygonia nenän alapuolelle. Muista aina tarvittaessa yhdistää vierekkäisten polygonien edget.
Luo kaksi uutta polygonia Edgejä kopioimalla ja sijoita ne kuvan 3 mukaisesti.
Muistaa aina yhdistää vierekkäisten polygonien edget tai vertex-pisteet Editable Polyn Target Weld -toiminnon avulla. 3D-mallissa ei koskaan pitäisi olla kahta päällekkäistä vertex-pistettä tai edgeä.
Kuva 4. Nenän alaosan polygonirakenne.
Täytä nenän alaosan reikä luomalla 7 uutta nelisivuista polygonia kuvan 4 mukaisesti. Polygonien keskelle jää reikä sierainta varten.
Kuva 5. Sieraimet mallintuvat kätevästi 3DS MAXissa Editable Polyn Extrude-toiminnolla.
Täytä reikä yhdellä kolmisivuisella ja yhdellä nelisivuisella polygonilla. Valitse kaksi uutta polygonia ja luo sierain käyttämällä Editable Polyn Extrude-toimintoa kuvan 5 mukaisesti:
Sivu 5: Kasvojen viimeistely 3DS MAXissa